haista nyt jo vittu paska haista paska foorumi

Palaa takaisin   HaistaPaska.com - Keskustelualue. Foorumi paskanpuhujille ja muille idiooteille > Haista Paska foorumi > Pääfoorumi - Haista paska

Suljettu aihe

Aiheen työkalut
Vanha 20.5.2016, 21:54   #1
Pongo
käämi

Pongon avatari

Sijainti: ihmisvankilassa
(Tiedot)
ei arvioitu     
Angry PSYKIATRIAKESKEISYYS AVOHOIDOSSA = PERSEESTÄ :rölöl

People compulsively use drugs, gamble, or shop nearly always in reaction to being emotionally stressed, whether or not they have a physical addiction. Since these psychologically based addictions are not based on drug or brain effects, they can account for why people frequently switch addictive actions from one drug to a completely different kind of drug, or even to a non-drug behavior. The focus of the addiction isn't what matters; it's the need to take action under certain kinds of stress. Treating this kind of addiction requires an understanding of how it works psychologically.

Lähde: neljän kappaleen mittainen nettiteksti ( https://www.psychologytoday.com/basics/addiction )

Tämmöst saatanan yksinkertasta asiaa ei konsultoiva psykiatri Hannu Jokela Päijät-Hämeessä tossa noin puolivuosikymmentä sitten ymmärtänyt. Ja toi pässi "hoitaa" varmaan vielki potilaita. Toivottavasti jotain ymmärryskykyä sentään karttunu korvien väliin. Tommoset pässit nimittäin pitäis poistaa avohoidosta keinolla millä hyvänsä.

Mut täähän koko mt-hoidossa mättää, et pahimmillaan juttelet jollekin nollataulu-tavishoitajalle ja akselin toisessa päässä on joku psykologian suhteen ymmärryskyvytön pillerinpyörittäjä-setä.
Pongo on offline  
Vanha 20.5.2016, 22:05   #2
Löytöretkeilijä
Ei vittu... ei näin montaa viestiä ole!

Löytöretkeilijän avatari

Sijainti: Poissa
(Tiedot)
ei arvioitu     
Vakio Vs: PSYKIATRIAKESKEISYYS AVOHOIDOSSA = PERSEESTÄ :rölöl

Yhteiskunnan aiheuttamia ongelmia ei yhteiskunta voi korjata. Näin sanoisin itse omalle kohdalleni.
Vanha 20.5.2016, 22:13   #3
Miika
Elämä? Kuka se on?

Miikan avatari

(Tiedot)
Neutraali  +1 (+1/-0)     

Yhden tutun poikaystävä on joku päihde ja mielenterveys hoitaja. Se kyllä näyttää siltä että olisi itse hoidon tarpeessa. Käytiin sen kämpässä kun se ei ollut kotona ja koko kämppä oli täynnä tyhjiä oluttölkkejä.

Mutta joo tosiaan uskon siihen että joissain tapauksissa mielenterveysongelmia voidaan hoitaa lääkkeillä, mutta sillon pitää olla oikeasti joku järkevä suunnitelma. Lääkeitä ei vaan heitetä potilaalle ja thäts it. Useimmissa tapauksissa kuitenkin uskon että lääkkeistä on enemmän haittaa kun hyötyä.

Tosin jollekin riku rantalalle ja milonoffille pitäis antaa lääkeitä että pitävät suunsa kiinni, ja että eivät saastuta kansaa sairaalla ja itsetuhoisella kultturillaan.

"Ainoa asia millä on mitään väliä on treenikämppä." - Miika
Miika on offline  
Vanha 20.5.2016, 22:19   #4
Löytöretkeilijä

Löytöretkeilijän avatari

(Tiedot)
Neutraali  +1 (+1/-0)     

Lainaus:
Miika kirjoitti alkuperäisen viestin Lue viesti
Mutta joo tosiaan uskon siihen että joissain tapauksissa mielenterveysongelmia voidaan hoitaa lääkkeillä, mutta sillon pitää olla oikeasti joku järkevä suunnitelma. Lääkeitä ei vaan heitetä potilaalle ja thäts it. Useimmissa tapauksissa kuitenkin uskon että lääkkeistä on enemmän haittaa kun hyötyä.
Ja ne lääkkeet mitä eniten määrätään ovat pelkkää rahastusta/kusetusta.

Maailma ei vaan ole mukava paikka. Siihen tottuu kyllä.
Vanha 20.5.2016, 22:21   #5
Miika
Elämä? Kuka se on?

Miikan avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Tosin jollekin riku rantalalle ja milonoffille pitäis antaa lääkeitä että pitävät suunsa kiinni, ja että eivät saastuta kansaa sairaalla ja itsetuhoisella kultturillaan.
En kuitenkaan usko että rantala ja milonoff edes välttämättä tajuavat että tekevät mitään väärää, ovat vaan kieroonkasvaneita roskakulttuurin pilaamia kolmannen luokan kansalaisia. Eipä tuon ikäisiä ihmisiä voi enää auttaa, jokin meni pieleen varmasti jo kasvuiässä, tai ehkä ongelmat ovat vaan siirtyneet vanhemmilta tai isovanhemmilta jälkeläisille, niin kuin tässä breivikin tapauksessa. Jotenkin vain toivoisi että rantala ja milonoff tajuaisivat olla lisääntymättä, mutta hyvin todennäköisesti sama totuttu kuvio vaan jatkuu, ja näiden jälkeläisistä tulee samanlaisia epäonnistuneita ihmisiä kuin he ovat.

"Ainoa asia millä on mitään väliä on treenikämppä." - Miika
Miika on offline  
Vanha 20.5.2016, 23:00   #6
Löytöretkeilijä

Löytöretkeilijän avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Psykologi kiva, psykiatri paha. Se on juurikin se mitä agendaa kumpikin ajaa. Toisen tehtävä lääkitä, toisen auttaa.
Vanha 20.5.2016, 23:16   #7
Pongo
käämi

Pongon avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Löytöretkeilijä kirjoitti alkuperäisen viestin Lue viesti
Yhteiskunnan aiheuttamia ongelmia ei yhteiskunta voi korjata. Näin sanoisin itse omalle kohdalleni.
Sen kuuluisi ja kuuluukin. Näin sanon ihan yleisesti.

Lainaus:
Psykologi kiva, psykiatri paha. Se on juurikin se mitä agendaa kumpikin ajaa. Toisen tehtävä lääkitä, toisen auttaa.
Psykiatrikin voi olla hyvä, mut joku Jokelan kaltainen nollatauludille tekee vaan enemmän vahinkoa kuin auttaa. Tietty pätevänkin psykiatrin kohdalla yleisesti ongelmana on medikalisaatio. Mut tajuaa sentään ohjata parempaan jatkohoitoon, kuin estää sinne pääsy.

Ethä onhan psykiatreil laaja ymmärrys psyykkisistä ongelmista, et 2008 Jokelakin teki ihan oikeansuuntaiset tulkinnat ja diagnoosit, mut siihen se sit tyssäski. Loput oli erilaisia pillerikokeiluja, alkoholinillitystä ja työllistymiseen ohjaamista. Psykiatrei myös toimii psykoterapeutteina, mut niil lienee parempi käsitys sit ihmismielestä. Ja puolestaan, onhan psykologejakin eri tasosia, mut aivan eri juttuhan se on selittää ihmiselle asioita, joka on nimenomaan erikoistunut ihmismielen tulkintaan eikä hänellä ole suhun nähden minkäänlaista valta-asemaa, toisin kuin lääkärillä.
Pongo on offline  
Vanha 20.5.2016, 23:19   #8
Löytöretkeilijä

Löytöretkeilijän avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Pongo kirjoitti alkuperäisen viestin Lue viesti
Sen kuuluisi ja kuuluukin. Näin sanon ihan yleisesti.
Jos yhteiskunta olisi kiva paikka tai kaikki ihmiset tasa-arvoisia ym. utopiaa. Käytännössähän se ei varmaan ikinä tule menemään noin.
Vanha 20.5.2016, 23:23   #9
Löytöretkeilijä

Löytöretkeilijän avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Myöskin aina tuntuu löytyvän keinoja millä pääsee jonossa kiilaamaan tai saamaan parempaa oli systeemi mitä tahansa. Epätasa-arvoisuus taitaa lopulta olla ihan luonnollinen asia.
Vanha 20.5.2016, 23:28   #10
Pongo
käämi

Pongon avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Yhden tutun poikaystävä on joku päihde ja mielenterveys hoitaja. Se kyllä näyttää siltä että olisi itse hoidon tarpeessa. Käytiin sen kämpässä kun se ei ollut kotona ja koko kämppä oli täynnä tyhjiä oluttölkkejä.
Mähän muuten fyysisesti terveenä mietin tota, et arvaisko kouluttautua päihde- ja mt-lähäriks, et tavallaan siten ois saattanu pystyä tietyllä tapaa paradoksaalisesti sitoutumalla muiden auttamiseen liittyviin arvoihin myös auttaa itseään. Et en tiedä, jokin outo rinnakkaistodellisuus tietänee, olisiko tuo jopa toiminut. Tosin samapa se, töitä voi tehdä yhdistysten parissa omaan tahtiin, varsinkin jos täs lopullisesti eläkkeelle päätyy. Toi ois oikeastaan paras kuvio varmaan molemmin puolin.

Mut toi minkä kuvailit, ei oo ollenkaan epätyypillinen ilmiö, näin olen terveydenhuollon suunnalta kuullut. Repesin kyl tolle Riku & Tunna -jutulle, tuli jotenki niin puuntakaa.
Pongo on offline  
Vanha 20.5.2016, 23:43   #11
Pongo
käämi

Pongon avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Jos yhteiskunta olisi kiva paikka tai kaikki ihmiset tasa-arvoisia ym. utopiaa. Käytännössähän se ei varmaan ikinä tule menemään noin.
Tietenkään ei, mut siihen voi ainakin pyrkiä. Ei siitä hyödy yksilö eikä yhteiskunta, jos näinkin vaikka kehittyneessä maassa kuin Suomi, mt-hoito on rulettia tai alottelijan pokeria. Koska voin näin omalta kokemuspohjalta sanoa, et vakavat fyysiset vammat hoidetaan huomattavasti paremmalla rutiinilla kuin psyykkiset ongelmat. Et väittäsin, et täs on ihan kyse toimivien hoitorutiinien kehittymisestä. Mä oon ollu vaan liian jästipää pässi, et oon viittiny takkuilla täs järjestelmässä, jossa hoito on vieläkin liian monin paikoin ihan legoilla leikkimistä.

Lisättäköön vielä, et fyysises hoidos/kuntoutukses useimmiten kusee byrokratian hitaus, ei lääkärit.
Pongo on offline  
Vanha 20.5.2016, 23:44   #12
Sämpylä
Maailmankansalainen

Sämpylän avatari

Sijainti: Suvakkijahdissa
(Tiedot)
Neutraali  +1 (+1/-0)     

Näin itse hoitajana jonkin aikaa suljetulla työskennelleenä voin sanoa, että monet hoitajat erottaa potilaista ainoastaan siitä, että toisilla on avaimet ja toisilla ei.

Ei sillä. On aivan loistavia psykiatreja, varsinkin monet psykiatrian ylilääkärit oikeasti ymmärtävät näistä asioista tosi paljon. Joku 4. vuoden kesäkandi ilman työkokemusta tuskin paljoa ymmärtää vielä mielenterveysjutuista mitään.

Sämpylä on offline  
Vanha 20.5.2016, 23:57   #13
Löytöretkeilijä

Löytöretkeilijän avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Pongo kirjoitti alkuperäisen viestin Lue viesti
Tietenkään ei, mut siihen voi ainakin pyrkiä. Ei siitä hyödy yksilö eikä yhteiskunta, jos näinkin vaikka kehittyneessä maassa kuin Suomi, mt-hoito on rulettia tai alottelijan pokeria.
Miten helposti julkisella pääsee psykologin juttusille?

Itseäni ainakin rehellisesti sanoen vituttaa, että olen sen verran "eri" asemassa, että voin soittaa vaan lekurille ja psykologille pääsee melkolailla heti. Viimeksi taisi onnistua jopa samalle viikolle. Uskoisin kyllä, että olisi paaljon paaljon ihmisiä, jotka hyötyisi tälläisestä mahdollisuudesta itseäni huomattavasti enemmän kun koskaan en ole työkykyä menettänyt niin miksi "yhteiskuntaa" kiinnostaa minun ongelmat huomattavasti enemmän kuin sellaisen joka ihan oikeasti sitä apua tarvitsisi? Tosin tässä tilanteessa "yhteiskunta" on yksityinen lääkäripalvelu, mutta vastaus on molempiin sama: raha. Niitä autetaan, jotka "hyödyttää" eniten, mutta näin se maailma tuntuu pyörivän.

Vähän kyllä tuntuu, että kaikkialla mt-hoito on samanlaista lääketeollisuuslottoa missä koekaniineina toimii ongelmaiset ihmiset joista nyt on ihan turha edes välittää koska heistä voidaan hyötyä juuri sellaisina kuin ovat.
Vanha 21.5.2016, 01:05   #14
Pongo
käämi

Pongon avatari

(Tiedot)
ei arvioitu     

Lainaus:
Miten helposti julkisella pääsee psykologin juttusille?
Mä en tiedä, koska en oo tota osannu vaatia. Lapissa oli mt-hoito järjestetty siten, että kaks ekaa käyntiä oli psykologilla arviointikäyntejä. Kävin siellä psykologilla lähemmäs 40 kertaa. Jotain erityisjärjestelyjähän siinä silloin tehtiin. Toi oli se kohta, kun mun kohdalla alkoi ensimmäisen kerran mt-hoito oleellisesti toimimaan, mut valitettavasti ongelmat oli kertaantunu liian syvälle.

Täällä nykypaikkakunnalla taas en kokenu psykologille juuri tarvetta, koska emotionaaliseen puolen työstäminen tuntu noiden käyntien jälkeen tarpeellisemmalta, vaik tuskin ois ollu haittaakaan vaatia psykologiaikaa, koska semmoinenkin on, mutta kun minä ole osannut. :-------D Ei kyl naurata.

Tilkassahan oon aikanaan ekan kerran käyny psykologilla, sen jälkeen en ainakaan muista, et oisin käyny. Vuos on ollu 2004. Se oli just eläköitymäs viel, jotku hoitajatki kävi siin jotai hillumas. Kun jotain musteläiskätestei tjs. se teetätti, sit yhdessä ihmeteltiin oliko se P1-testien tuloksia (soveltuvuus AUK:iin), kun se oli teetetty mul kahdesti, ja psykologinen soveltuvuus nolla. :----D Varmaan komppaniapäällikkö P2:n perusteel laittanu, koska se oli 8. Mut siel Tilkas oli skarppi nuorehko nuorisopsykiatri, joka sano mulle kaks asiaa hyvin painokkaasti. Eka oli se, että hän näkee päivittäin nuorisopolilla ns. toivottomia tapauksia, et mä en ole sellainen. Toisen asian se sano vieläkin painokkaammin: muista, että ihmiset ovat kaavamaisia. Et kai mä oon sit ollu sisäisesti liian hajanaisen kaoottisen ailahteleva, etten oo koskaan saanu sit omasta vänkyräisestä vääristyneen pongoilevasta itsestäni saanut otetta.

Dammit, I Changed Again

Paina tästä toistaaksesi media
2You need to upgrade your Flash Player2

Muokattu Pongo toimesta : 21.5.2016 klo 01:07 Syy: typojä
Pongo on offline  
Suljettu aihe

Tagit
göök

Aiheen työkalut

Säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi vastata aiheisiin
Et voi lisätä liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB code on Päällä
Hymiöt on Päällä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä

Foorumihyppy

Kello on 08:35.

Foorumia pyörittää: vBulletin Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.